بر اساس آمار، وقتی مدیران به کارمندانشان اعتماد می‌کنند و این موضوع را نشان می‌دهند، استرس آنها ۷۴درصد کمتر می‌شود، بهره‌وری‌شان ۵۰درصد افزایش می‌یابد و فرسودگی‌شان تا ۴۰درصد کم می‌شود.

در مقابل زمانی که مدیران به کارمندان بی‌اعتماد هستند، فضای سازمان ناامیدکننده می‌شود. چند نمونه از مهم‌ترین نشانه‌های بی‌اعتمادی مدیر به کارمندان:

  • پرهیز از تفویض اختیار و واگذاری وظایف؛
  • مدیریت ذره‌بینی؛
  • پیگیری روزانه و ساعتی وضعیت کارکنان؛
  • زیرسؤال‌بردن تصمیمات کارمندان و بی‌اعتمادی به آنها برای انجام کارها؛
  • تعیین تعداد زیادی ناظر برای فرایندهای مختلف سازمان.

۸. نتیجه‌گرایی مدیر و درگیری همیشگی با آمار و ارقام

افزایش درآمد، تولید و دستیابی به اهداف مادی سازمان اهمیت بسیاری دارند و باید به آنها توجه شود، اما افرادی که فقط روی این موضوع متمرکز هستند، فقط نیمی از وظایف مدیریتشان را انجام می‌دهند. کارمندان انسان‌هایی با ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری منحصربه‌فرد هستند، بنابراین لازم است مدیران گاهی چشم از اعداد و ارقام و آمار رشد بردارند، از دفتر کارشان خارج شوند و با کارمندان وقت بگذرانند، حرفشان را بشنوند و با آنها ارتباط برقرار کنند؛ حتی گاهی می‌توان برای تقویت انگیزه کارمندان برنامه‌ای برای تفریح خارج از سازمان چید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *