دلایل متعددی برای ترک شغل یا واگذاری کسب‌و‌کار وجود دارد. ممکن است فرصت‌‌های دیگری در انتظار شما باشند که اشتیاق زیادی برای آنها داشته باشید یا از شغل فعلی خود خسته شده باشید یا اینکه فقط به دنبال تغییرات باشید. به خاطر داشته باشید که وقتی در حال بررسی گزینه‌های خود هستید، باید هم فرصت‌ها و هم ریسک‌ها را در نظر بگیرید. فراموش نکنید که کار، کار است؛ فرقی نمی‌کند چه شغلی داشته باشید، هر شغلی هم روزهای خوب دارد هم بد.
برخی از ریسک‌هایی که باید در نظر بگیرید عبارتند از: آیا پس‌انداز کافی دارید؟ آیا برای روز مبادا به اندازه‌ی کافی پول پس‌انداز کرده‌اید؟ انتقال به شغل جدید ممکن است مشکل یا حتی هزینه‌بر باشد. در دنیایی که هیچ تضمینی در آن وجود ندارد، شغلی که فکر می‌کردید کاملا با آن هماهنگ هستید، ممکن است اصلا برای شما مناسب نباشد. اگر به درآمد خود وابسته هستید، پیش از هر کاری اطمینان حاصل کنید که پول کافی کنار گذاشته‌اید.
به منظور بررسی فرصت‌ها آیا برنامه‌ریزی دقیقی برای کار بعدی خود دارید؟ آیا ایده‌ی مشخصی دارید؟ آیا خودتان را برای شغل جدید آماده کرده‌اید و طرح جایگزینی در صورت شکست طرح اول، دارید؟ آیا در موقعیت شغلی جدید، حقوق شما افزایش خواهد داشت؟ آیا شغل جدیدتان لذت‌بخش و رضایت‌بخش تر از شغل قبلی خواهد بود؟ آیا یک برنامه‌ی طولانی‌مدت برای پیشرفت شغلی در نظر دارید؟ آیا در پی یادگیری مهارت‌های جدیدی هستید که به شما در استفاده از فرصت‌های مختلف کمک می‌کنند؟ بیش از حد از موقعیت جدیدتان هیجان‌زده نشوید، زیرا در‌ این‌ صورت ریسک‌ها و فرصت‌های موجود را نخواهید دید.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *