یکی دیگر از آداب معاشرت در محیط کار این است که به یاد داشته باشید به هرکس که میرسید، سریعا کارت ویزیت و اطلاعات تماس خود را بذلوبخشش نکنید. این کار کمی عجولانه به نظر میرسد. فقط در تماسهای فروش این کار را بکنید و قبل از تقدیم آن، از طرف مقابل برای این کار اجازه بگیرید و در صورت امکان کارت او را نیز دریافت کنید.
۱۵. واقعا به صحبتهای دیگران توجه کنید
ارتباط چشمی خود را با مخاطب حفظ کنید و تمام تلاشتان را برای گوش دادن به حرف دیگران بهکار بگیرید. حواس و حافظه کوتاه مدت ما سریعا دچار فراموشی میشود و اغلب نمیتوانیم تا تمام شدن صحبت دیگران صبور باشیم. دوست داریم سریعتر حرف طرف مقابل تمام شود و وارد بحث بعدی بشویم.
سعی کنید از عجله و کمتحملی بپرهیزید. در خلال صحبتهای دیگران، از آنها سؤال بپرسید و نشان بدهید که به حرفهایشان علاقه دارید.
منبع : سایت چطور دات کام
دیدگاهتان را بنویسید