هکر ها همیشه به دنبال نقاط آسیب پذیر در هر شبکه برای نصب شدن سیستم می گردند. یکی از بزرگترین نکاتی که دارندگان وب سایت بایستی به آن توجه کنند به روز نگاه داشتن اپلیکیشن ها و پلاگین های استفاده شده در وب سایت ها می باشد. توسعه دهنده گان اپلیکیشن ها همیشه در حال بهبود و به روز رسانی کدها برای اطمینان امنیت اپلیکیشن هستند. اما این به صاحب یا نگهدارنده وب سایت بستگی دارد که این اپلیکیشن ها آپدیت کند. هکر ها می توانند از کد ها یا اپلیکیشن های تاریخ گذشته برای نصب بد افزار های خود استفاده کنند.

اما اپلیکیشن های تاریخ گذشته تنها راه نفوذ هکر ها نیستند. نرم افزار های رایگان نیز می تواند در کد های خود دارای کد های مخرب باشند. و یا حتی فایلهایی که به اشتراک گذاشته می شوند حامل کد ها و بد افزار های مخرب باشند.

صاحبان وب سایت باید آگاه باشند که گاه هکر از روش های مهندسی اجتماعی برای فریب و متقاعد کردن آنها برای نصب یک نرم افزار مخرب استفاده کنند. و این فریب می تواند به سادگی درخواست برای غیر فعال کردن موقت آنتی ویروس باشد تا یک بد افزار بتواند به راحتی عمل کند.

قصد ما این نیست که شما را از داشتن یک وب سایت بترسانیم. مسلما فواید داشتن یک وب سایت بسیار بیشتر از مشکلات احتمالی در نگهداری آن می باشد. و البته ابزار های قدرتمندی برای مقابله و کنترل آسیب احتمالی به وب سایت ها وجود دارد. اما مهم است شما به عنوان یک دارنده وب سایت از تهدیدهای احتمالی آگاهی لازم را داشته باشید.

کلمات کليدي : ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *