بدون شک مهم‌ترین بخش گوگل سرچ کنسول Crawl می‌باشد و آماری که به شما ارائه می‌دهد از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

منظور از Crawl ربات خزنده‌ی گوگل است که در طول شبانه‌روز چندین بار به سایت شما مراجعه می‌کند تا در صورتی که تغییرات جدید اعمال کرده باشید این تغییرات را در گوگل اعمال کند. Crawl در کنسول جستجوی گوگل شامل بخش‌های زیر می‌باشد.

Crawl Errors:
این بخش شامل تمامی خطاهایی که مانع از دسترسی ربات خزنده گوگل به وب‌سایت می‌شود، می‌باشد. مواردی مثل خطاهای دی‌ان‌اسی، خطاهای اتصال به سرور، خطاهای فایل robot.txt، خطاهای صفحات 404 و …
با بررسی و رفع خطاهای ذکر شده این بخش در وب‌سایتتان با فشردن گزینه MARK AS FIXED می‌‌توانید صفحاتی که به عنوان صفحات مشکل‌دار شناخته شده بودند را از این بخش حذف کنید.
این بخش آمار را به دو صورت مجزا برای کامپیوترهای خانگی و گوشی‌های هوشمند ارائه می‌کند.

Crawl Stats:
همانطور که از عنوان این بخش پیداست اطلاعاتی در خصوص آمار ورود خزنده گوگل به سایت شما در آن درج می‌شود. اطلاعاتی شامل میزان مراجعه روزانه ربات خزنده به صفحات سایت شما، میزان دانلود اطلاعات از صفحات سایت شما توسط ربات‌ها و مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک صفحه دانلود شود. بخش آخر به منظور بررسی لود صفحات که تاثیر آن بر روی سئوی سایت محسوس است استفاده می‌شود.

Fetch as Google:
در این بخش می‌توانید سایتتان را به شکلی که گوگل می‌بیند مشاهده کنید. همانطور که مستحضر هستید گوگل بررسی سایت‌ها را از طریق کدها و تگ‌های HTML مورد بررسی قرار می‌دهد. این که ببینید سایتتان به چه ترتیبی برای گوگل لود می‌شود باعث بهبود درک شما از وب‌سایت و افزایش توانایی جهت بهبود سئوی سایت خواهد شد.
این بخش نیز به دو صورت قابل مشاهده است. یکی برای کامپیوترهای خانگی و دیگری برای گوشی‌های هوشمند.

robots.txt Tester:
در این بخش می‌توانید محتویات فایل robot.txt و خطاها یا هشدارهای احتمالی آن را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید مطمئن شوید که فایل robot.txt شما به درستی توسط گوگل شناسایی شده است تا از ایندکس شدن صفحاتی که تمایلی به ایندکس شدن آن‌ها ندارید جلوگیری شود.

Sitemaps:
بخش سایت‌مپ نیز شامل نقشه گوگلی سایت شماست که اجزای آن بر روی وب‌سایتتان در یک فایل xml درج شده‌اند. از این بخش می‌توانید مطمئن شوید که سایت‌مپ مورد نظر شما به درستی در گوگل سرچ کنسول درج شده است و اطلاعاتی مثل تمامی لینک‌های سایت‌مپ و لینک‌های ایندکس شده در گوگل را مشاهده نمایید.

URL Parameters:
اگر در تنظیمات و ساختار URLهای ایندکس شده سایتتان در گوگل اشکالی وجود داشته باشد از طریق این بخش در کراول می‌توانید آن‌ها را ویرایش کنید. توجه داشته باشید در صورتی که مشکلی در لینک‌های ایندکس شده سایت وجود ندارد لازم است از ویرایش این بخش خودداری شود چرا که با تاثیر منفی در سئوی سایت همراه خواهد بود.

کلمات کليدي : ، ، ، ،

Avatar photo admin

طراح و توسعه دهنده سیستم های مبتنی بر وب. واحد طراحی وب سایت وب رمز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *