تا کنون یک دوره استارتاپ ویکند گردشگری در ایران برگزار شده که مرور ایده های اون میتونه بیانگر حال و هوای کسب و کار های نوپا در این عرصه باشه ! اینکه متخصصین این حوزه در چه فضایی سیر می کنن!

 

ایده درو

مربوط به توسعه توریسم روستایی است. درو می خواهد بین زندگی مدرنیزه و شهری، و زندگی ایرانی و روستایی پیوند ایجاد کند. به عقیده آقای رحمتی، ایده ایده برای هر دو جامعه جذابیت دارد. برای شهری ها، فرار از زندگی مدرن و دستیابی به آرامش و امنیت فکری در تجربه روستایی. بیشتر تمرکز کار آن ها درباره انتقال تجربه زندگی روستایی به مردم شهری است مثل جمع آوری محصولات کشاورزی و آشنایی با فنون آن.

 

ایده Local Food

اپلیکیشنی جهت معرفی غذاهای محلی هر منطقه ، و ارایه خدمات غذای محلی در شهر های بزرگ مثل تهران ! یه جورایی جنبه کارآفرینی اجتماعی هم درش در نظر گرفته شده که مثلا خانم های خانه دار ،که بلد هستند غذای محلی تهیه کنند ، در شهر های بزرگ این خدمات را ارایه بدهند !

 

ایده مسیر سبز

مسیر سبز، بهترین مسیر سفر با کمترین هزینه را به شما معرفی می کند. مثلاً اگر بخواهید از تهران به مشهد بروید به شما انواع اطلاعات سفر از قبیل روزهای امکان پذیر، انتخاب های مختلف مثل هواپیما، قطار، کشتی، اتوبوس و سواری را در اختیار شما می گذارد.

 

ایده xTraveler

ایجاد یک بستر برای عرضه تجربه های افراد محلی است تا گردشگرها بتوانند به آن مراجعه و پیشنهادها را خریداری کنند
گردشگر به سایت مراجعه می کند و با پیشنهادهایی مثل تورهای شهری و تور طبیعت گردی یا فعالیت های خاص و … مواجه می شود. این ایده روی افراد محلی تأکید می کند .

 

ایده ایرانمون

سامانه ای است برای دریافت اطلاعات مناطق مختلف گردشگری از مردم و استفاده از آن ها برای مقاصد گردشگری و بازنشر آن ها در اینستاگرام.

 

ایده شهر و شعر

وبسایتی برای ارائه تورهای و محصولات ادبی . مشتریان ، تمام فارسی زبانان دنیا، دانشجویان زبان فارسی و تمام دوستداران فرهنگ ایرانی و فارسی هستند. برگزاری تورهای موضوعی و شخصیتی مثل تور مولانا، تور فردوسی و … جهت آشنایی افراد با زندگیآنها. فعالیت های فرهنگی مثل شعر خوانی، دکلمه، نقد شعر و … نیز برای درک بیشتر ادبیات و دوستی با فرهنگ فارسی جزو برنامه های این ایده است.

 

ایده دَدَر

این ایده قصد دارد تا تورهای کودک را توسعه دهد تا کودکان بتوانند در تورهای مختلف، از یک روزه تا دوره ای شرکت کنند. این ایده می خواهد بستری را فراهم کند تا خانواده ها از امنیت فرزندانشان، اطمینان حاصل کنند. در این تورها، علاوه بر فعالیت های تفریحی، برنامه های آموزشی نیز برای کودکان ارائه خواهد شد.

 

ایده Fit Tours

ماهیت این ایده، سفر بهینه بر اساس اولویت ها است تا بتوانید جاذبه های گردشگری یک شهر را ببینید و از خدمات آن، بهترین استفاده را داشته باشید. بسیار پیش آمده که بدون شناخت جاذبه های یک شهر به آن جا سفر کنید و وقتی بر می گردید، متوجه می شوید کلی از جاذبه ها را از دست داده اید. این ایده از اینجا سرچشمه گرفته است.

 

ابن سینا

مربوط به گردشگری سلامت است. این سرویس، پتانسیل های سلامت و پزشکی ایران را معرفی و در قالب بسته هایی به مسافران خارجی ارائه می کند. کشورهایی مثل هند و مالزی و برزیل و سنگاپور و تایلند بزرگترین کشورهای توریسم سلامت هستند. ایران هم پتانسیلش را دارد که در این حوزه رشد کند. در حال حاضر، کشورهای خلیج فارس حسابی مشغول کار کردن در این حوزه هستند.

 

ایده آشیانه

هدف ، ایجاد رستوران های زنجیره ای برای سرو غذای ایرانی و محلی به گردشگران خارجی است. گردشگران اغلب مشکل تکراری بودن غذا را در ایران تجربه می کنند. هر جا می روند کباب و جوجه کباب می خورند و بعد از مدتی خسته می شوند. آن ها به تنوع غذایی نیاز دارند و این ایده تصمیم
دارد این جای خالی را پر کند.

کلمات کليدي : ، ، ،

Avatar photo admin

طراح و توسعه دهنده سیستم های مبتنی بر وب. واحد طراحی وب سایت وب رمز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *