دو نوع نوآوری باز وجود دارد:
نوآوری باز از داخل به بیرون: در این رویکرد، دانش از درون سازمان شما به بیرون از آن انتقال پیدا میکند.
نوآوری بار از بیرون به داخل: در این نوع نوآوری، ایدهها و دانش، از بیرون سازمان به داخل سازمان شما آورده میشوند.
باز بودن در فرايند نوآوری معمولا در مرحلهی کشف ایدهها و مرحلهی توسعه اتفاق میافتد. ذینفعان کلیدی و همکاران اصلی عبارتند از:
مصرفکنندهها؛
مشتریها؛
تأمینکنندهها؛
دانشگاهها؛
سازمانهای تحقیقاتی؛
دانشجویان؛
مخترعین؛
استارتاپ ها؛
کمپینهای همکاری از صنایع دیگر؛
مشاوران تکنیکی؛
انجمنها.
دیدگاهتان را بنویسید