این دسته از نام برند، از ترکیب واژه‌های عمومی و تازه اختراع‌شده تشکیل می‌شوند و در شکل‌گیری هویت برند نقش مهمی ایفا می‌کنند. مانند: مسترکارت.

مزایا:

  • فقط با شنیدن این نوع از نام برند می‌توان دریافت که کسب‌وکار در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند. مثلا با شنیدن نام مسترکارت سریعا متوجه می‌شوید که با نوعی کارت برای پرداخت‌های مختلف روبه‌رو خواهید بود.

معایب:

  • این نوع از نام برند محدودیت‌هایی را برای توسعه‌ی کسب‌وکار تحمیل می‌کنند. مثلا اگر کسب‌وکاری بخواهد فعالیت‌هایش را توسعه بدهد و به زمینه‌های کاری دیگر نیز وارد بشود، نام برند قبلی دست‌وپای آن را برای معرفی و جاانداختن محصولات و فعالیت‌های تازه می‌بندد.

اگر کسب‌وکاری در حیطه‌ی مشخصی فعالیت کند و کار کردن در این حوزه را برای همیشه بدون تغییر و گسترش ادامه بدهد، انتخاب این نوع از نام برند بسیار مناسب خواهد بود. در غیر این صورت با اضافه‌شدن زمینه‌های جدید کاری در ارائه محصول و خدمات کمی با چالش روبه‌رو خواهد شد.


کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *