• قرمز: هوس، سرعت، خشم، قدرت
  • نارنجی: انرژی، شادی، سرزندگی، بهبود
  • زرد: دوستی، جوانی، هیجان، شادی
  • سبز: طبیعت، تازگی، رشد، توازن
  • آبی: دانش، امنیت، اعتماد،آرامش
  • بنفش: سلطنت، ذکاوت، استقلال، معنویت
  • صورتی: لطافت، پرورش، نرمی
  • قهوه ای: جدی بودن، قابل اعتماد بودن، تواضع
  • سفید: پاکی، تمیزی، صلح، تقوا
  • مشکی: رسمیت، تجلل، رازداری، جادو
  • خاکستری: بی طرفی، توافق، بلوغ، تسلط

آنالیزی که در مورد لوگوی بیش از ۵۰۰ شرکت صنعتی انجام گرفت نشان داد که بیش ترین رنگ استفاده شده در لوگوها آبی است (۵۵%) و بعد از آن سفید(۴۶%)، سیاه(۴۲%) و قرمز (۳۴%). ترکیب رنگ ها هم به نوع صنعت و پیامی که صاحبان صنعت می خواهند به مشتری ها منتقل کنند و یا برعکس، از انتقال آن اجتناب کنند بستگی دارد.

وبر می گوید: اگر شما صاحب یک بانک هستید بهترین گزینه ها برای شما آبی، خاکستری و قهوه ای خواهند بود که نشان دهنده ی اعتماد و امنیت هستند در صورتی که رنگ قرمز، ممکن است خطر را در ذهن افراد تداعی کند. و اگر شما صاحب یک برند برای خانواده ها هستید استفاده از رنگ سیاه – با این که این رنگ باعث می شود که تصاویر بسیار مجللی به ذهن برسند – کاملا به ضرر شماست. با توجه به این موضوع رنگ سیاه احتمالا گزینه مناسبی برای یک برند مجلل مد است.

از طرف دیگر رنگ زرد بسیار سرزنده، گرم و بانشاط است.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *