سیستم برنامه‌ریزی ریس (RACE) کاربردی است و با استفاده از آن می‌توان اقدام به مدیریت و بهبود نتایج حاصل‌شده از بازاریابی دیجیتال کرد و در نهایت سبب می‌شود تا از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال بهترین استفاده را برد و ارزش تجاری بیشتری از سرمایه‌گذاری در بازاریابی دیجیتال به دست بیاید. این سیستم برنامه‌ریزی کار بازبینی عملکرد کمپین‌های بازاریابی و در نظر گرفتن تدبیر عملی به منظور بهبود کارایی‌شان را به مراتب ساده‌تر می‌کند.

با وجود اینکه مدل بازاریابی ساستک برای ایجاد برنامه فوق‌العاده کارآمد است، به چند دلیل عمده پیشنهاد می‌شود در کنار آن از سیستم برنامه‌ریزی ریس هم استفاده شود. این دلایل به شرح زیر هستند:

  • سیستم برنامه‌ریزی ریس کاربردی و اقدام-محور است: متمرکز بر تاکتیک‌هایی است که امکان پیاده‌سازی‌شان در بخش ارتباطات بازاریابی و بر روی وب‌سایت و اپلیکیشن‌های موبایل وجود دارد؛
  • متمرکز بر مشتری است: این سیستم برنامه‌ریزی مطابق با چرخه‌ای است که فعالیت‌های آن به منظور برقراری ارتباط با مشتری پیش می‌روند؛ آگاه کردن مشتری‌ها از برند یا کسب‌وکاری بخصوص؛ افزایش تعداد مشتری‌های راغب؛ افزایش نرخ تبدیل به منظور فروش بیشتر اینترنتی و غیر اینترنتی و تشویق مشتری‌ها به وفاداری، انجام خریدهای مکرر و تبلیغ برای برند (مثلا به به‌اشتراک‌گذاری تبلیغات یا اطلاعات مربوط به برند)؛
  • باعث یکپارچه‌سازی ارزیابی عملکرد می‌شود: با استفاده از سیستم برنامه‌ریزی ریس می‌توان آن دسته از شاخص‌های کلیدی عملکردی را که برنامه‌ریزهای کمپین باید به منظور مشخص کردن اهداف و بازبینی نتایج در هر مرحله از فعالیت‌ها، ، با استفاده از پیش‌خوان‌های تحلیلی و خلاصه لحاظ کنند، مشخص کرد.

 

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *