شاید رئیس‌تان روی خوشی به این کار نشان ندهد اما پژوهش‌های محققان دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد که چرت روزانه رفتارهای عصبی را کاهش و قدرت تحمل موقعیت‌های دشوار را افزایش می‌دهد. پژوهش‌ها همچنین نشان می‌دهد کسانی که سر کار چرت می‌زنند بهره‌وری بیشتری دارند!

۹. اجتناب از موانع بهره‌وری

شناخت موانع بهره‌وری نخستین گام برای اجتناب از آنهاست. بنا بر تحقیق «کریِر بیلدر» (CareerBuilder) در سال ۲۰۱۵، ۵ مورد زیر در صدرِ فهرست عوامل نابودکننده‌ی تمرکز هستند:

  1. تماس‌های تلفنی/ ارسال پیام کوتاه
  2. اینترنت
  3. سخن‌پراکنی و غیبت‌های خودمانی
  4. شبکه‌های اجتماعی
  5. ایمیل

۱۰. اولویت بندی کارها

برای رسیدن به بیشترین بهره‌وری باید درباره‌ی انتخاب‌های‌تان دقت کنید. لیزا زاسلو (Lisa Zaslow) مؤسس شعبه‌ی نیویورک «گاتهام ارگنایزر» توصیه می‌کند:

۱. متناسب با توانایی ذهن‌تان عمل کنید

ما نمی‌توانیم در کل روز با یک سطح انرژی کار کنیم. زاسلو می‌گوید: هنگامی‌ که بیشترین انرژی را دارم بر فعالیت‌های مهم تمرکز می‌کنم و زمانی که خسته هستم به کارهای کم‌اهمیت مثل چک کردن ایمیل‌ می‌پردازم.

۲. از عواملی که باعث تعویق کارها می‌شود اجتناب کنید

برای اینکه بتوانید روی فعالیت‌های مهم و ضروری تمرکز کنید باید از برخی امور بگذرید. مثلا هفته‌ای یک بار نامه‌های‌تان را چک کنید؛ این روزها هیچ رخداد مهمی را در پاکت‌های نامه اعلام نمی‌کنند. به نظر بعضی کارشناسان باید به هر روزنامه یا مجله‌ای نگاهی انداخت اما به اعتقاد زاسلو می توانید آنها را گوشه‌ای جمع کنید و در فرصت مناسب مطالعه کنید.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *