طبیعی است که برای داشتن یک روز مفید باید خوابِ شبانه‌ی خوب و کافی داشته باشیم؛ اما کم‌خوابی و خواب بیش از اندازه به یک اندازه مخرب و مضر هستند. ارزیابی خواب و عادات کاری بیش از ۳۷۶۰ نفر در پژوهش موسسه‌ی سلامتی شغلی فینیش (Finnish Institute of Occupational Health)، نشان داد که در هر دو گروهِ افراد کم‌خواب و پرخواب، احتمال گرفتن مرخصی استعلاجی بیشتر است.

۱۲. بهره مندی از نور خورشید

دفتری با نمایی از خورشید، باعث تحریک ذهن می‌شود؛ در واقع نور خوشید بهره‌وری را افزایش می‌دهد. مطالعات کمیته‌ی انرژی کالیفرنیا نشان می‌دهد کارکنانی که در محل کار، کنار پنجره می‌نشینند عملکرد بهتری دارند و تماس‌های تلفنی را به اندازه‌ی ۶ تا ۱۲ درصد سریع‌تر پاسخ می‌دهند و در آزمون‌های مرتبط با عملکرد ذهن و حافظه، ۱۰ تا ۲۵ درصد بهتر عمل می‌کنند.

۱۳. تشویق انسان‌دوستانه

اگر می‌خواهید کارکنان را تشویق کنید، کافی است رفتاری انسان‌دوستانه داشته باشید. تعریف روشن انتظارات‌تان و ارائه‌ی منظم بازخوردهای مثبت، به کارکنان انرژی می‌دهد. بر مبنای مطالعات اخیر موسسه‌ی گالوپ (Gallup)، شرکت‌هایی که با کارکنان‌شان تعامل دارند، افزایش ۶۵ درصدی در معاملات، ارتقاء ۲۵ درصدی سطح بهره‌وری و تقویت ۱۰ درصدی رضایت مشتریان را مشاهده کرده‌اند

۱۴. شکایت کردن

شکایت کنید اما به روش درست! مشکل خود را در قالب ایده‌ای برای بهبود اوضاع مطرح کنید. به گفته‌ی راسل جانسون (Russell Johnson)، استاد مدیریت و یکی از نویسندگان مجله‌ی روانشناسی کاربردی، بیان مشکلات در چارچوب یک راه حل، از میزان توجه بر مشکل و فرد مقصر می‌کاهد؛ این کار احساس رنجشی را که باعث خستگی ذهنی می‌شود به احساسی خوشایند تبدیل می‌کند.

۱۵. ورزش کردن

ورزش نه تنها سلامتی را تقویت می‌کند بلکه باعث افزایش کارایی می‌شود. لزومی ندارد خود را با حرکات سنگینِ کراس‌فیت خسته کنید، یک پیاده‌روی ساده هم جواب می‌دهد. پژوهش دانشگاه اُتاگو نیوزیلند نشان داد موش‌هایی که روزانه ۲۰ دقیقه دویده‌ بودند،مسیر درستِ راهِ پیچ و خم را سریع‌تر و بهتر از موش‌های دیگر پیدا می‌کنند.

برگرفته از: سایت چطور دات کام


کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *