اگر زبانم لال، قرار باشد همین الان به دیار باقی بشتابید، رفاه مالی خانواده‌تان بعد از شما تامین خواهد بود؟ اگر پاسختان منفی است، به نظر من به بیمه‌ی عمر نیاز دارید.

و البته، منظورم از گفتن بیمه‌ی عمر این بود که فقط مثالی زده باشم. به جز بیمه‌ی عمر چندین مدل بیمه‌ی دیگر وجود دارد که باید مد نظر قرار دهید: بیمه‌ی از کار افتادگی، بیمه‌ی خدمات پزشکی و مراقبت برای افراد بالای ۶۰ سال و یا حتی استفاده‌ی همزمان از چند مدلِ بیمه‌ای در کنار هم.

بیمه از شما در مقابل مسائل مالی غیرمترقبه‌ای حمایت می‌‌کند که با اتکا به پس‌انداز خود نمی‌توانید از پس پرداخت آن بربیایید. پس هرگز از بیمه چشم پوشی نکنید.

۸. پس‌انداز کردن برای دوران باز‌نشستگی را پشت گوش می‌اندازید

‌پس‌انداز کردن برای دوران بازنشستگی بسیار مهم است. اگر فکر می‌کنید هنوز پیر نشده‌اید یا اصلا پیری به سراغ شما نخواهد آمد سخت در اشتباهید! همه‌ی ما روزی پیر و ناتوان می‌شویم و دیگر توانایی کار کردن نخواهیم داشت. به علاوه، انواع و اقسام بیماری‌ها به سراغ‌مان می‌آیند که برای درمان آنها باید پول داشته باشیم. این روزها نمی‌توان روی کمک‌های دولتی خیلی حساب باز کرد. پس خودتان باید دست به کار شوید و برای دوران بازنشستگی پس‌انداز کنید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *