این روزها داشتن ماشین مدل بالا دغدغه‌ی خیلی از آدم‌ها است. افتادن در چاه چشم و هم‌چشمی مثل گودالی است که به این سادگی پر نمی‌شود. اگر جیب‌تان خالی است اما به خرید نقد یا قسطی ماشین فکر می‌کنید، عاجزانه خواهش می‌کنم: دست نگه‌دارید.

خریدن ماشین در این شرایط، تبعات پیچیده‌ای به دنبال دارد. ممکن است ضربه‌ی مالی بخورید و خرید آن ماشین کذایی بدجوری برایتان گران تمام شود. حتی ممکن است پس‌انداز دوران بازنشستگی خود را الکی الکی دود کنید و به هوا بفرستید، بدون اینکه حتی خودتان آگاه باشید.

۶. با کله‌شقی از گرفتن مشاور مالی سرباز‌ می‌زنید

اگر در زمینه‌ی امور مالی حرفه‌ای نیستید یا با علوم اقتصادی آشنایی ندارید، احتمال اینکه بیراهه بروید زیاد است. این حرف من به این معنا نیست که هیچ کس نمی‌تواند بدون اشتباه پیش برود اما ممکن است طی ده سال آینده، در نهایت از تصمیماتی که امروز در خرید و فروش سهام خود گرفته‌اید، پشیمان شوید و وقتی به عقب نگاه کنید، بفهمید که یک عالمه پول بی‌زبان را مفت از دست داده‌اید. سرمایه‌گذاری روی یادگرفتن اصول اولیه‌ی اقتصادی، حداقل از طریق مراجعه به یک مشاور مالی، کار هوشمندانه‌ای است.

با مراجعه به مشاوران مالی می‌توانید تا حد زیادی، در وقت و پول خود صرفه‌جویی کنید و اطمینان حاصل کنید که استراتژی سرمایه‌گذاری شما در موقعیت فعلی کارآمد است. انواع و اقسام این مشاوران مالی وجود دارند، بنابراین درست و حسابی بگردید تا بفهمید کدام‌یک به درد شما می‌خورند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *