اگر نیت کرده‌اید که کلا سرمایه و دار و ندار خود را به باد بدهید، سعی کنید اهداف مالی ناهمسو و جداگانه‌ای از همسرتان داشته باشید! وقتی آدم ازدواج می‌کند، قرار است در کنار شریک زندگی‌اش در یک جاده و پا به پای او حرکت کند تا زمانی که مرگ آنها را از هم جدا کند. اگر هنوز با همسرتان بر سر اهداف مالی خود به توافق نرسیده‌اید، بنشینید و در موردش با هم حرف بزنید، تفاوت‌های هم را بشناسید، سبک و سنگین کنید و به جمع‌بندی برسید. در نهایت خواهید دید که ارزشش را دارد.
۱۰. به جای اینکه بودجه‌ی شما خرج و مخارج را بگرداند، خرج و مخارج بودجه‌ی شما را می‌گردانند

قبض موبایل‌تان هر ماه سر به فلک می‌کشد؟ برای این سرویس‌های بیخود و مسخره‌ی سرویس‌دهنده‌های تلفن همراه پول خرج می‌کنید؟ فیلم و سریال دانلود می‌کنید و هر ماه پوست ترافیک اینترنت خود را می‌کنید؟ یک عالمه آهنگ دانلود می‌کنید که خیلی‌ها را بیشتر از یک بار گوش نمی‌دهید؟

از این مدل سوالات از خود بپرسید، سوالات خوبی هستند چون به هزینه‌هایی اشاره دارند که هر روز و هر ماه جلو رویتان سبز می‌شوند. بعضی از این مدل هزینه‌ها در مدت یک ماه خیلی روی دست‌تان خرج نمی‌گذارند اما در بلندمدت می‌توانند اثرات زیان‌باری داشته باشند. دنبال راه‌هایی باشید که این مدل هزینه‌ها را کاهش دهید و فقط تصور کنید با پس‌انداز این پول طی ۱۰ سال و سرمایه‌گذاری آن در جای دیگری چقدر پول می‌توان به جیب زد؟ احتمالا خیلی بیشتر از آنچه فکرش را بکنید.

دنبال گرفتن تصمیمات مالی‌ای باشید که آینده‌ی روشنی داشته باشند. حتی به کار بستن یکی دو تا از این توصیه‌ها می‌تواند تغییرات چشمگیری در زندگی شما ایجاد کند. حالا در قدم بعدی، کدامیک از این توصیه‌ها را به کار خواهید بست؟

chetor.com=منبع

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *