سرمایه‌گذاران فرشته معمولا تاجران و سرمایه‌داران موفقی هستند که با سرمایه‌ی شخصی خود از کسب‌وکارهای نوپا که پتانسیل رشد و پیشرفت دارند، حمایت مالی می‌کنند. اگر شما سرمایه‌ی کمی برای شروع یک کسب‌وکار دارید، یک سرمایه‌گذار فرشته می‌تواند نجات‌بخش کسب‌وکار شما باشد البته به شرطی که شرایط و محدودیت‌های این نوع سرمایه‌گذاری را به‌خوبی بشناسید.

باید بدانید پولی که از یک سرمایه‌گذار فرشته می‌گیرید، وام نیست بلکه مشارکت در سرمایه‌گذاری است. مشارکت در سرمایه‌گذاری به معنای خرید سهام مالکیت شرکت برای سرمایه‌گذار است. بنابراین، اگر شما از یک سرمایه‌گذار فرشته پولی را قبول کنید، در واقع بخشی از کنترل کسب‌وکارتان را به او واگذار می‌کنید. یک سرمایه‌گذار فرشته حداقل ده درصد از سهام کسب‌وکار شما را طلب می‌کند. البته این مقدار، برای استارتاپ‌های پُرریسک‌، به ۵۰ درصد هم می‌رسد.

برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، سخت است که بخشی از قدرت و اختیارات خود را به یک سرمایه‌گذار خارجی واگذار کنند، بنابراین قبل از اینکه سرمایه‌‌ای از آنها دریافت کنید، حتما درمورد محدودیت‌ها و شرایط آن آگاهی لازم را به‌دست بیاورید و خوب فکر کنید.

جنبه‌ی مثبت این نوع سرمایه‌گذاری این است که چون سرمایه‌گذار فرشته چیزی تحت عنوان وام به شما عرضه نکرده است، پرداخت‌های منظم همراه با هر سود، وجود نخواهد داشت و لازم نیست نگران این پرداخت‌ها باشید. اما در نظر داشته باشید که آنها به‌عنوان صاحبان بخشی از کسب‌وکار شما، مقداری از سود حاصل را تصاحب می‌کنند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *