۱. اعتماد سرمایه‌گذار فرشته را جلب کنید

اگر سرمایه‌گذاران ببینند که شما یک تیم مدیریتی مجرب و کارآزموده دارید، نگرانی‌هایشان درمورد آینده‌ی شرکت و کنار آمدن شرکت با مشکلات اقتصادی، کاهش پیدا می‌کند و خیال‌شان درمورد سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار شما راحت‌تر می‌شود. حتی وجود یک مشاور باتجربه در کنار تیم مدیریت، بر اعتبار شما می‌افزاید.

۲. به‌دنبال مُد نباشید

پیش از شروع کار، از خودتان بپرسید: «می‌خواهم این کسب‌وکار را راه بیندازم چون واقعا به ایده‌ی آن علاقه‌ دارم یا به این دلیل این کار را شروع می‌کنم که در حال حاضر مُد است و همه همان کار را انجام می‌دهند؟» سرمایه‌گذاران فرشته، تفاوت این دو مورد را به‌خوبی می‌فهمند و به شرکت‌هایی که به‌دنبال «یک‌شبه پولدار شدن» هستند، زیاد توجه نمی‌کنند.

۳. بازار خود را بشناسید

اگر می‌خواهید حمایت همه‌جانبه‌ی یک سرمایه‌گذار فرشته را داشته باشید، باید بازار را ارزیابی کنید، تحلیل‌های رقابتی داشته باشید و برنامه‌هایی برای فروش و بازاریابی در نظر بگیرید. شرکت‌های نوپا باید درباره‌ی بازاری که وارد آن شده‌اند، اطلاعات کافی و تخصصی داشته باشند و قوانین رقابت در این بازار را به‌خوبی یاد بگیرند.

۴. ارتباط خود را با سرمایه‌گذار حفظ کنید

یک سرمایه‌گذار فرشته ممکن است در حال حاضر و با توجه به شرایط فعلی، علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار شما نشان ندهد، به‌خصوص اگر شما سابقه‌‌ی درخشانی در کارآفرینی نداشته باشید. برای اینکه بر این مشکل فائق بیایید، باید سعی کنید که سرمایه‌گذاران را در جریان موفقیت‌های بزرگ خود قرار بدهید مثلا درباره‌ی یک فروش عالی یا تجربیات مثبت و موفق دیگر با آنها صحبت کنید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *