فکتورینگ یکی از ابزارهای تامین مالی است. شیوه‌ی کار این ابزار به این صورت است که شرکت، حساب‌های دریافتی یا مطالبات خود را به قیمتی پایین‌تر از آنچه که باید دریافت کند، به یک مؤسسه‌ی مالی واگذار می‌کند و در عوض، در مدت کوتاهی وجه نقد دریافت می‌کند. معمولا شرکت‌هایی که اعتبار کمی دارند یا کسب‌وکارهایی مثل تولیدکنندگان پوشاک، که باید مدت‌ها قبل از دریافت هزینه‌، محصولات را تولید و سفارش‌ها را آماده کنند، از این روش استفاده می‌کنند.

فکتورینگ یکی از روش‌های پرهزینه برای تامین مالی است. این کار باعث می‌شود سالانه مبلغ زیادی از نرخ سود را به مؤسسات مالی فکتورینگ واگذار کنید که به مرور زمان موجب بی‌اعتباری شما می‌شود. رکود اقتصادی باعث می‌شود شرکت‌ها برای تامین مالی به‌دنبال راه‌های جایگزین باشند و البته شرکت‌های فکتورینگ تلاش می‌کنند تا این شیوه را روز‌به‌روز رقابتی‌تر کنند و شرکت‌ها را به استفاده از آن تشویق کنند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *