به نظرم هر برندی باید واسه مشتری‌هاش تخفیف و فروش ویژه بذاره. یه فروشگاه مواد غذایی توی محله‌مون هست که همیشه این کار رو می‌کنه و سالی یه روز، حسابی تخفیف می‌ذاره و یه عالمه هدایای تبلیغاتی می‌ده. همین کارهاشونه که باعث شده مشتری‌هاشون رو از دست ندن.

در یک نظرسنجی‌ با موضوع وفاداری به برند، تخفیف و فروش ویژه به‌عنوان یکی از پرتکرارترین دلایل وفاداری به برند در صدر جدول قرار گرفت. مشتریان به دلایل مختلفی نسبت به یک برند وفادار می‌مانند، اما اگر بتوانید به وفاداری مشتری پاداش بدهید، نه تنها خاطره‌ی یک تجربه‌ی دل‌انگیز را در ذهن‌ او رقم خواهید زد، بلکه باعث می‌شوید که یک رابطه‌ی متقابل پرمنفعت بین برندتان با مشتری شکل بگیرد. در مجموع، اگر مشتری احساس کند برایش ارزش قائل هستید و قدر وفاداری‌اش دانسته می‌شود، دلیلی ندارد از پایبندی به برندتان منصرف شود.

مثلا در برخی کشورها، روزنامه‌ها برای جذب خواننده اقدام به عرضه‌ی کوپن می‌کنند. برندها نیز می‌توانند با در نظر گرفتن تخفیفات ویژه و عرضه‌ی کوپن، مشتریان‌شان را راضی نگه دارند. پوشاک گپ (Gap) یکی از شناخته شده‌ترین برندهایی است که به طور منظم با ارائه‌ی تخفیفات استثنایی، مشتریان زیادی را به پای صندوق‌های خرید می‌کشاند. حتی فروشگاه‌های مواد غذایی می‌توانند به مشتریان‌شان کارت هدیه بدهند و درصدی از خرید مشتری را به‌عنوان امتیاز به کارتش اضافه کنند. بعضی کتابفروشی‌ها با شرکت در طرح‌های فصلیِ خانه‌ی کتاب، تخفیفات ۲۰ تا ۲۵ درصدی برای مشتریانش‌شان در نظر می‌گیرند. برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظیر هایپرمارکت نیز حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد مجموع مبلغ خریداری شده را به مشتری تخفیف می‌دهند.

۶. خدمات مشتری

من به برندهایی وفادار می‌مونم که در ارائه‌ی محصولات و خدمات باکیفیت مداومت داشته باشن. همچین برندهایی خدمات پس از فروش دارن و در کل، روراست هستن و می‌شه بهشون اعتماد کرد. همینه که باعث می‌شه تعاملم رو با این قبیل برندها حفظ کنم.

تمامی عواملی که تا به اینجا بررسی کردیم، در ارائه‌ی خدمات مداوم و باکیفیت خلاصه می‌شوند. مداومت در کیفیت و ارزشمند شمردن تک‌تک مشتریان از جمله کلیدی‌ترین رموزی هستند که برندتان را به موفقیت می‌رسانند. تعامل رو در رو در عصر ارتباطات اینترنتی رنگ باخته است، اما هنوز هم تبلیغات دهان به دهان در شبکه‌های اجتماعی نقش بسزایی در بقای برندها دارند. اگر با مشتریان‌تان با احترام و صداقت رفتار کنید، مشتریان نیز رفتار محترمانه‌ای را نسبت به برندتان در پیش خواهند گرفت.

بعد از اینکه کالا یا خدمات‌تان را فروختید، نباید مشتری را از یاد ببرید، بلکه مشتریان‌تان را مطمئن کنید که از کالا یا خدمات فروخته شده پشتیبانی خواهید کرد. خلاصه اینکه یادتان باشد وقتی مشتری کالا یا خدماتی را از برندتان خریداری کرد، در قبال کالا یا خدمات فروخته شده مسئول هستید.

بدون شک حفظ مشتریان فعلی یک برند کار ساده‌ای نیست، اما مطمئن باشید اگر بتوانید مشتریان‌تان را با در پیش گرفتن استراتژی‌های رقابتی صحیح حفظ کنید، ضرر نخواهید کرد. قطعا مشتریانی که در حال حاضر نسبت به برندتان وفادار هستند و خریدشان استمرار دارد، یکی از ستون‌های اصلی بقای فعالیت‌های تجاری‌تان محسوب می‌شوند. پس به جای اینکه فقط به جذب مشتریان جدید فکر کنید، قسمتی از تلاش‌هایتان را به حفظ مشتریان فعلی برندتان اختصاص دهید.

chetor.com=منبع

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *