می‌توانیم از حس خشم و نفرت نیز در بازاریابی احساسی استفاده کنیم. به گمان اغلب مردم، اجتناب از خشم بهترین کار است، چون خشم یک احساس منفی است که رفتارها و نگرش‌های منفی به دنبال دارد. اما مواقعی هم وجود دارد که خشم می‌تواند مردم را بیدار کند و به آنها انگیزه‌ی عمل بدهد. ما با دیدن رنج دیگران و بی‌عدالتی نسبت به آنها خشمگین می‌شویم. نفرت و ناکامی می‌تواند ما را به تغییر نگرش و پرسیدن سوالات مهم وادار کند.

در بررسی معروف‌ترین عکس‌های سایت ایمگور (imgur.com) دریافتند، اگرچه احساسات منفی در مقایسه با احساسات مثبت، کمتر در رده‌ی عکس‌های وایرال قرار می‌گیرند، موفقیت وایرال عکس‌های منفی زمانی است که یک عنصر پیش‌بینی و شگفتی در آنها وجود دارد.

کمپین «مثل یک دختر» (Like a Girl) برای برند آلوِیز (Always) که برنده‌ی جایزه‌‌ی اِمی، جایزه‌ی بزرگ جشنواره‌ی کَن و جایزه‌ی بزرگ کلیو (Clio) شده است، برای جلب توجه افراد از عبارت معروف «مثل یک دختر» استفاده می‌کند. این عبارت همیشه به صورت توهین‌آمیز، برای سرزنش رفتارهای ناشیانه‌ و احساس ضعف، خطاب به پسرها گفته می‌شود.

کمپین‌های تبلیغاتی با موضوع «کودکان را نجات دهید» (Save the Children) تأثیر بحران سوریه بر کودکان را به یاد مردم می‌آورد تا هم غم و هم خشم را در مردم تحریک کند.

برگرفته از: سایت چطور دات کام

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *