تا این جای کار، ویژگی‌های خریدار ایده‌آل‌تان را تعریف کرده‌اید. در گام بعدی باید شرکت‌هایی (اشخاص) را که در دایره‌ی تعریف‌تان می‌گنجند، شناسایی و با آنها ارتباط برقرار کنید. در بهترین حالت می‌توانید مشتری مناسب را با بازاریابی ربایشی جذب کنید. تا زمانی که این مشتریان در دامنه‌ی تعریف مشتری ایده‌آل می‌گنجند، روش اتصال‌تان را حفظ کنید.

پس از بازاریابی ربایشی، شبکه‌ی کسب‌وکارهای کوچک، ارجاع و توصیه و تعریف دهان‌به‌دهان بهترین راه‌های اتصال هستند. در پایان می‌توانید از منابع و پایگاه‌های داده برای شناسایی شرکت‌هایی که از ویژگی‌های دلخواه‌تان برخوردارند استفاده کنید.

هر روشی که در پیش می‌گیرید، فراموش نکنید که بهترین و مؤثرترین راه اتصال را در استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بگنجانید. در غیر این‌ صورت هر زمان که به دنبال شکار مشتری جدیدی هستید باید به دنبال یک راه اتصال هم باشید.

۵. آیا نظام کارآمدی برای تحقیق پیرامون روش‌های ارتباطی‌تان دارید؟

پس از شناسایی روش اتصال، درباره‌ی مشتری (شرکت) و کسانی که باید با آنها تماس بگیرید، کسب اطلاع کنید. اگر روش اتصال درونی (داده‌ها و محتوای تولید شده توسط خودتان) است، به راحتی با شناسایی آن محتوا به علاقه‌مندی‌های مشتری پی می‌برید و نقطه‌ی آغاز ارتباط را پیدا می‌کنید. در غیر این صورت یک پژوهش فروش ترتیب بدهید. سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی آنها را زیر نظر بگیرید و مشخص کنید چه موضوعاتی آنها را ترغیب به آغاز گفت‌وگو کرده است. این موضوعات را در ایمیل‌ها، پیام‌های صوتی و گفت‌وگوهایتان بگنجانید.

۶. آیا پیام صوتی‌تان را در لحظه خلق می‌کنید؟

در هنگام برقراری ارتباط با مشتری احتمالی از طریق تلفن یا پیام، آیا متن پیام را به گونه‌ای که مناسب آن شرکت خاص باشد، از پیش آماده می‌کنید؟ آیا پیام‌تان را بر مبنای تحقیق‌هایتان تهیه می‌کنید؟ آیا دقت می‌کنید که درباره‌ی خودتان و مسائل شخصی صحبت نکنید؟ آیا با همکاری دیگران خوانش متن را پیوسته تمرین، ضبط و بازبینی می‌کنید؟

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *