ما در دنیای راستدستها زندگی میکنیم (حکومت راستدستها است)، بنابراین قانون راستدستها هم حاکم است. بار دیگری که در یک مرکز خرید هستید، دقت کنید تمام اقلامی که میخواهید، کدام طرف هستند، راست یا چپ. معمولا کالاهای رایجتر و اقلام گرانتر، سمت راست و کالاهای نه چندان رایج و محصولات به حراج گذاشته شده، سمت چپ هستند.
ما به طور طبیعی به سمت راست اشیاء کشیده میشویم، همینطور به سمت راست افراد، چون معمولا انتظار داریم آنها با دست راستشان چیزی را حمل کنند، بنابراین همیشه کنجکاو دید زدن این سمت هستیم. طراحان تبلیغات از این شناخت استفاده میکنند و اقلامی را که میخواهند ما خریداری کنیم، در دست راست مدلهای تبلیغاتی قرار میدهند:
- مدلی که کالای تبلیغاتی را در دست راست خود گرفته است.
در مورد صفحات وبسایتها هم همین است. از نظر ما، سمت راست صفحه قابلاطمینانتر است و به تبلیغاتی اعتماد میکنیم که در بالاترین نقطه از سمت راست صفحه قرار دارند. به همین دلیل، هم گوگل و هم فیسبوک، ستون سمت راست را به تبلیغاتشان اختصاص میدهند.
دیدگاهتان را بنویسید