هزینه به‌ازای هر کلیک یعنی قیمت هر بار که مخاطب روی تبلیغ شما کلیک می‌کند. بر این اساس، قیمت هر کلیک می‌تواند از چند ریال تا چندصد هزار تومان متغیر باشد. برای تعیین این شاخص کافی است تعداد کل کلیک‌ها را بر هزینه هر کلیک تقسیم کنید.

۲. هزینه به‌ازای هر هزار بازدید (CPM)

این شیوه که در سال ۱۹۹۶ میلادی ابداع شد، یکی از اولین روش‌های پرداخت دیجیتال است. در این شیوه به‌ازای هر هزار بار نمایش تبلیغ به مخاطبان پرداخت صورت می‌گیرد. در این روش برای پرداخت نیازی به واکنش مخاطب نیست.

۳. ارزش طول عمر مشتری (LTV)

این شاخص یکی از محبوب‌ترین‌ها در حوزه پرفورمنس مارکتینگ است. در این شاخص، عمر رابطه یک مشتری که از محصولات یا خدمات شرکت استفاده می‌کند به‌کمک روش‌های پیشرفته تحلیل داده مشخص می‌شود. با تعیین این شاخص می‌توانید میزان درآمدی را که یک مشتری برای شما دارد تخمین بزنید. همچنین می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی خود را برای افزایش طول عمر این رابطه تنظیم کنید.

۴. شاخص تبدیل

شما مخاطب را پس از بازدید و کلیک روی تبلیغ دنبال می‌کنید، مثلا او پس از کلیک روی تبلیغ وارد سایت شما شده، خرید کرده یا عضو خبرنامه شده است. این شاخص باید مانند کارآگاه هرآنچه را مخاطب پس از کلیک روی تبلیغ مشاهده کرده یا انجام داده است مشخص کند.

طبعا تعیین این شاخص کار دشواری است، اما وقتی انجام می‌شود درک کاملی از شاخص بازگشت به‌ازای سرمایه خواهید داشت.

۵. نرخ کلیک

این شاخص با تقسیم تعداد کلیک‌ها بر تعداد کل بازدید‌ها به دست می‌آید. به‌کمک این شاخص می‌توانید بفهمید مارکتینگ شما چقدر مؤثر بوده است. در نتیجه می‌توانید تبلیغات با نرخ کلیک پایین را حذف کنید یا تغییر بدهید.

برگرفته از : چطور دات کام

.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *