با توسعهی تکنولوژی، شرایط بهگونهای شده است که ممکن است در صنعتی غیر از صنعت خودتان هم رقیب داشته باشید! مثلا رقیب اصلی دوربینهای عکاسی، موبایلهایی هستند که هم توانایی عکس گرفتن دارند و هم خیلی راحت عکسها را به ابزارهای دیگر انتقال میدهند.
کارکنان بازاریابی باید روی حداقل پنج شرکتی که در حیطهی کاری شرکتِ خودشان نیستند اما احتمال دارد رقیب آنها بشوند، تحقیقی اجمالی انجام بدهند. اگر در صنایعی مانند خدمات حملونقل یا تحویل غذا کار میکنید، احتمال این که رقیبهایی در حوزهیهای دیگر داشته باشید، بالاست. پس حواستان را جمع کنید.


دیدگاهتان را بنویسید