برای آنکه بهترین نتیجهٔ ممکن از فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی حاصل شود، تبلیغاتی که در نظر می‌گیرد باید فراخوان برای اقدام یا CTA مشخصی داشته باشند. برای آن که فراخوانی کارآمد برای اقدام داشته باشید، پیش از هر چیز باید چهار ویژگی زیر را در آن لحاظ کنید:

  • از لحاظ دیداری جالب باشد: طراحی فراخوان باید به‌گونه‌ای باشد که توجه کاربر را به خود جلب کند و او را متقاعد به کلیک کردن بر روی آن کند.
  • مختصر باشد: تا حد امکان مستقیما و بدون حاشیه مطلب مدنظر را عنوان کنید؛ ترجیحا بهتر است طول جملهٔ فراخوان بیشتر از پنج کلمه نباشد.
  • اقدام محور باشد: توقعی برای کاربر در نظر بگیرد و مشخص کنید با کلیک کردن بر روی فراخوان چه چیزی را به انجام خواهد رساند.
  • متمرکز بر ارزش باشد: حتما باید مشخص شود که کاربران با کلیک بر روی فراخوان شما به چه چیزی دست خواهند یافت. برای نمونه «اینجا کلیک کنید» هیچ اطلاعات بخصوصی در اختیار کاربر نمی‌گذارد، حال آنکه جمله‌ای شبیه به «کتاب الکترونیکی رایگان خود را دانلود کنید» هم در کاربر توقع ایجاد می‌کند و هم متمرکز بر ارزش است.

نکتهٔ دیگر اینکه حتما فراخوان‌ها برای اقدام را در هماهنگی با برند خود نگه دارید. برای نمونه فراخوان‌های ساده و معمولی برای برندهای هیجان‌انگیزی که بیشتر مخاطبان‌شان قشر جوان هستند، چندان کارآمد نخواهد بود و بهتر است از فراخوان‌های زرق‌و‌برق‌دار و جالب‌توجه استفاده کنند، حال آنکه برای شرکت‌های بزرگ فناوری، همان فراخوان‌های دستهٔ اول مناسب‌تر خواهد بود.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *