رنگ، عنصر چشم‌نوازی است که کاربردهای بسیاری در بازاریابی دارد. پژوهش‌های بی‌شماری تأثیر رنگ‌ها بر مشتریان را اثبات کرده‌اند؛ رنگ‌هایی که با تحریک بخش‌های مختلف مغز، هیجان یا آرامش خلق می‌کنند. بنابراین شرکت‌ها و برندهای بزرگ به‌سادگی با انتخاب ترکیب درستی از رنگ‌ها می‌توانند مشتریان‌شان را به خرید ترغیب کنند.
برای کاهش فشار به چشم، از رنگ‌های متضاد استفاده کنید. این کار تمرکز بر موارد گوناگون را برای خواننده ساده‌تر می‌کند. رنگ‌ها در جهت‌دهیِ واکنش‌های احساسی مصرف‌کنندگان مؤثرند.
به‌طور مثال رنگ‌های روشن‌تر به مصر‌ف‌کنندگان انرژی بیشتری می‌دهند که منجر به پاسخ‌ها و واکنش‌های بهتری از سوی آنان می‌شود، اما اگر داده‌ها و اطلاعاتی که می‌خواهید به مخاطب‌تان انتقال بدهید مهم هستند، با استفاده از رنگ‌های تیره‌تر تمرکز و تحلیل را برای مشتریان ساده‌تر کنید.

 

کلمات کليدي : ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *