مک‌دونالد با استفاده از رنگ‌های زرد و نارنجی که هم پُرانرژی هستند و هم برای بچه‌ها جذاب‌اند، اشتها را تحریک و حس فوریت ایجاد می‌کند. به‌علاوه این رنگ‌ها برای بزرگ‌ترها کمی ناخوشایند هستند، بنابراین به ترک سریع رستوران، افزایش سرعت چرخه‌ی فروش و درنتیجه افزایش فروش رستوران کمک می‌کنند.
تأثیر قدرتمند رنگ‌ها در تبدیل شدن مک‌دونالد به چنین زنجیره‌ی بزرگی شگفت‌انگیز است. بی‌شک مک‌دونالد نمی‌توانست با استفاده از رنگ سبز، محبوبیت چنین غذاهای کم‌وبیش ناسالمی را این‌قدر افزایش بدهد!
جالب اینکه تنها برند معتبر جهانی که از سبز به‌عنوان رنگ اصلی‌اش استفاده می‌کند، استارباکس است. استارباکس به امید تلقین آرامش‌بخشی قهوه‌هایش و دعوت از مشتریان برای یک استراحت کوتاه در طول ساعت‌های پرفشار روز، از رنگ سبز استفاده می‌کند.

 

کلمات کليدي : ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *