اعتماد مبنای تبدیلها و فروش است. اما ایجاد اعتماد باید بهخودیخود یک هدف باشد. کل مفهوم بازاریابی محتوایی مبتنی بر اعتماد و خلق روابط بلندمدت است. مدتی دست از فروش بردارید و فقط به مردم اطلاعات جالب و سودمند ارائه کنید و ببینید که آنها مشتریتان خواهند شد. به قول مارک شافر، مدیر عامل راهحلهای بازاریابی شافر:
«دورهی جدید نیازمند تمرکز بر برانگیختن احساسات است نه فقط محتوا؛ مبتنی بر اعتماد است نه ترافیک و مبتنی بر نخبگانی است که در بین مخاطبانتان حضور دارند و از محتوایتان حمایت و آن را پخش میکنند».
ویدئو همه کار میکند. محتوای ویدئویی ما را با خود درگیر میکند و احساساتمان را برمیانگیزاند. و با اینکه ما در مورد حضور نخبگان در بین مخاطبان حرف میزنیم، باید اضافه کنیم که افراد فعال در یوتیوب، به بهترین گزینه برای تبلیغ برند شما در شبکههای اجتماعی تبدیل شدهاند. بنابراین، اگر واقعا در رابطه با بازاریابی محتوایی جدی هستید باید بازاریابی ویدئویی را هم جدی بگیرید.
ویدئوهای تبلیغاتی میتوانند حس اعتماد ما را هم جلب کنند. برخی از انواع مشتریان هنوز نسبت به خرید محصولات و خدمات از اینترنت تردید دارند. اما بازاریابی مؤثر ویدئویی محصولات شما را در قالب مکالمه به مخاطب عرضه میکند. با این کار رویکرد فردی تقویت میشود و به همین خاطر است که درصد مصرفکنندگان میگویند که از طریق ویدئو اعتمادشان جلب شده است و خرید کردهاند.
دیدگاهتان را بنویسید