ایجاد محتوا

درست مانند دیگر انواع بازاریابی، امروزه لازم است بر ایجاد محتوا تمرکز فراوان داشته باشید. بارها و بارها این جمله‌ی معروف را شنیده‌اید و احتمالا دیگر از شنیدن آن خسته شده‌اید، اما محتوا واقعا پادشاه است. ایجاد محتوایی تازه، آگاهی‌بخش، با قابلیت به اشتراک‌گذاری شرط ضروری اجرای یک کمپین بازاریابی مؤفق است و بازاریابی b2b نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ابتدای این مقاله آماری دیدید که نشان می‌داد چه تعداد بازاریاب‌های b2b از ایجاد محتوا به عنوان استراتژی بازاریابی استفاده می‌کنند. در اینجا آمار دیگری وجود دارد که اهمیت بازاریابی محتوا را نشان می‌دهد.

مطابق آماری که شرکت بازاریابی «DemandMetric» ارائه داده است: «۷۸٪ مدیران ارشد بازاریابی بر این باورند که محتوای شخصی‌سازی شده، بازاریابی آینده را شکل خواهد داد.»

این درصد، قابل توجه است، اما کسب‌وکارها چگونه می‌توانند از بازاریابی محتوا در استراتژی‌های b2b استفاده کنند؟

 

توجه داشته باشید که فروش در انتهای این فهرست قرار گرفته است. بازاریاب‌های b2b هشت هدف دیگر را مهم‌تر از فروش می‌دانند. این نکته، بر اهمیت جنبه‌های متفاوت بازاریابی b2b تأکید می‌کند و نشان می‌دهد کار این بازاریابی فراتر از فروش است، علاوه بر این تفاوت‌های بازاریابی b2b را با دیگر انواع بازاریابی‌ها را نیز (همان‌طور که در بالا ذکر شد) مشخص می‌کند.

در نتیجه، اگر ایجاد محتوا در استراتژی‌های بازاریابی b2b مهم است، باید ببینیم چگونه می‌توان با موفقیت‌ آن را در کمپین‌مان اجرا کنیم. ابتدا لازم است از اصول اولیه‌ی ایجاد کمپین بازاریابی پیروی کنید، درست مانند کاری که برای هر کمپین دیگر انجام می‌دهید. این موارد شامل شناخت مخاطب هدف، تعیین کلمات کلیدی و پس از آن سازمان‌دهی به محتواست.

ایجاد محتوا بخش اصلی یک کمپین b2b موفق است. هنگام نوشتن محتوا همیشه باید روی اهدافی که در بالا اشاره کردیم متمرکز باشید. سعی نکنید همه‌ی مطالب شبیه مطالب صفحه‌ی دعوت به خرید باشد. در این نوع بازاریابی هدف اصلی شما افزایش آگاهی مشتری در مورد برندتان، آغاز رابطه‌ای طولانی‌مدت با مشتری و جذب مشتری‌های بالقوه‌ است. قصدتان این است که در فرایند فروش به رابطه‌سازی با آنان بپردازید نه اینکه مستقیم آنها را وارد وضعیت خرید کنید.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *