فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند با ارائه‌ی تخفیفات حساب‌شده نه‌تنها مشتری جدید جذب کنند، بلکه میزان وفاداری مشتریان فعلی خود را نیز بهبود ببخشند، اما به شرط اینکه نوع تخفیف با استراتژی کلی برند سازگار باشد.

مثلا اگر قصد دارید خودتان را به‌ عنوان یک برندِ عرضه‌کننده‌ی محصولات متمایز (چه از لحاظ طراحی، قیمت یا کیفیت) جا بیندازید یا هنوز دارای حاشیه‌ی سود اندکی هستید، توصیه می‌شود به‌‌جای تخفیفات هفته‌ای، به انواع تخفیفاتی اکتفا کنید که هدف‌شان افزایش وفاداری مشتری است، در عین حال اگر از حاشیه‌ی سود مطمئنی برخوردارید، شاید بهتر باشد تخفیفات هنگفت‌تری ارائه کنید و از انواع تخفیفات روزانه یا هفتگی بهره ببرید.

خلاصه‌ی کلام اینکه نوع تخفیف باید با استراتژی کلی برند سازگار باشد. البته ناگفته نماند که آزمون‌‌و‌خطای بسیار زیادی لازم است تا در نهایت اطمینان حاصل کنید که کدام نوع تخفیف موجب سوددهی کسب‌وکارتان می‌شود. برای شروع کافی است کمپین‌های خود را با اهداف مشخص و در مقیاس کوچک اجرا کنید تا بتوانید میزان اثربخشی هر کمپین را دقیق‌تر بسنجید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *