مهارت‌ها و استعدادهای‌ خود را در قسمتی که تجارب شغلی‌تان را نوشته‌اید بگنجانید. یادتان باشد که کارفرما به دنبال فهرست بلندبالای مهارت‌های‌ متقاضیان نیست، بلکه می‌خواهد بداند که شخص شما چرا و چطور به‌درد شرکتش می‌خورید. اما یک استثنا هم وجود دارد و آن اینکه وقتی برای فرصت‌های شغلیِ مهارت‌محور مثل کارشناس فناوری اطلاعات درخواست می‌دهید، اشکالی ندارد که در یک قسمت مجزا به مهارت‌های مرتبطتان نیز اشاره کنید، چرا که این قبیل فرصت‌های شغلی به افرادی با مهارت‌های مشخص احتیاج دارند.
۷. روده‌درازی نکنید

نه اینکه مجبور باشید کل رزومه‌ی‌تان را فقط به یک صفحه محدود کنید، چون در بعضی موارد واقعا نمی‌شود همه چیز را فقط در یک صفحه گفت، اما حواس‌تان باشد حتی یک کلمه اضافه ننویسید. رزومه‌ی دو صفحه‌ای برای شخصی که ۳۰ سال تجربه‌ی کاری دارد عادی است، اما نه برای یک تازه فارغ‌التحصیل.

جملات طولانی یا کلمات قُلمبه‌سُلمبه به کار نبرید و سعی کنید نوشتارتان تا حد امکان ساده و قابل فهم باشد. قرار نیست در رزومه‌ی خود به داستان زندگی‌تان اشاره کنید، بلکه فقط به اطلاعات شغلی مرتبط بپردازید. از افعال مجهول و علائم اختصاری استفاده کنید تا مجبور نشوید جملات طولانی بنویسید. خلاصه اینکه طول هر پاراگراف از سه یا چهار خط بیشتر نشود.

رزومه بی‌شباهت به کمپین تبلیغاتی نیست. چنانچه این کمپین به اندازه‌ی کافی پرمحتوا و گیرا نباشد، مورد توجه مدیران منابع‌انسانی قرار نخواهد گرفت. پس این مرتبه که اقدام به نگارش رزومه می‌کنید، از رعایت نکاتی که گفتیم غافل نشوید.

chetor.com=منبع

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *