شاید هرج‌ومرج منجر به خلاقیت بیشتری بشود، اما یک دفتر کار درهم و برهم کمکی به انجام بهتر کارها نمی‌کند. جاش دیویس (Josh Davis)، مدیر واحد تحقیقات مؤسسه‌ی «رهبری اعصاب» می‌گوید: «توجه یعنی انتخاب چیزهای غیرعادی.» پرونده‌های در دیدرس یادآور کارهای ناتمام هستند. کتاب ناتمامی که روی میز کارتان جا خوش کرده، شما را برای طفره رفتن از کار وسوسه می‌کند. حتی اگر فکر می‌کنید بی‌نظمی تأثیری بر کارتان ندارد، به هر حال بر قدرت تمرکزتان اثر می‌گذارد.
افرادی که میز کار مرتبی دارند، کمتر خسته می‌شوند و وقفه‌های کاری کمتری دارند. نتایج پژوهشی که در «هاروارد بیزنس ریویو» (Harvard Business Review) منتشر شده، نشان می‌دهد که دفتر کار تمیز و مرتب باعث می‌شود افراد زمان بیشتری را معادل ۱.۵ برابر، به کار بپردازند. شاید در میان به‌هم‌ریختگی‌ها احساس راحتی بیشتری کنید اما محیط نامرتب و بی‌نظم مانع بزرگی برای کار کردن است.

۲. توجه به قانون ۸۰/۲۰

هر قدر هم که روز شلوغ و پرکاری داشته باشید، طوری برنامه‌ریزی کنید که ۹۰ دقیقه (معادل ۲۰ درصد از ۸ ساعت کاری) به کارهای مهم و اولویت‌های اساسی اختصاص بدهید. در این صورت حتی اگر ۸۰ درصد باقیمانده از روز را صرف کارهای بی‌اهمیت کنید، به لطف ۹۰ دقیقه‌ای که به اهداف و اولویت‌های‌تان اختصاص دادید، هنوز امکان پیشرفت کارها وجود دارد.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *