همهی کارکنان سازمان، در هر جایگاهی که باشند، باید خود را با قوانین و مقررات آن تطبیق دهند. این امر از بروز هرجومرج در محیط کاری جلوگیری میکند و دستیابی به اهداف سازمان را آسانتر میسازد. اما سازمانها باید چه رویکری را پیش بگیرند تا همهی کارمندانشان در چارچوب قوانین رفتار کنند؟ این قوانین در چه زمینههایی هستند و تخلف از آنها چه عواقبی در پی خواهد داشت؟
انضباط در سازمان به این منظور در نظر گرفته میشود که کارکنان، رفتاری حداقل قابلقبول از خود ارائه دهند. انضباط را «برحسب پایبندی به قوانین، مقررات، سیستمها و فرایندهای شرکت» تعریف میکنند. انضباط، تضمینکنندهی عملکرد صحیح است و باعث ایجاد محیطی سالم برای کسبوکار میشود.
بیانضباطی و سوءرفتار کارکنان، بر تمام ذینفعان ازجمله سرپرستان، همکاران، مشتریان و حتی فروشندگان یا تأمینکنندگان اثر میگذارد.
دیدگاهتان را بنویسید