در اینجا نیاز دارید تا به‌دنبال بهترین چیز‌هایی باشید که در گذشته اتفاق افتاده‌اند و اکنون نیز به‌خوبی کار می‌کنند. تا جایی که امکان دارد افراد مختلف را درگیر کنید و پرسش‌های خود را برای آنها طراحی کنید تا افراد به شما بگویند که چه چیزی را از همه باارزش‌تر می‌دانند (یا ارج‌می‌گذارند) و چه چیزی مشخصا به‌خوبی کار می‌کند.

از مثالی که در گام اول مشاهده کردید استفاده کنید، یکی از راه‌های خوب برای انجام این کار این است که کارمندان تازه‌ را جمع کنید و با تک تک آنها مصاحبه کنید. بر مسئله‌ی کاری اصلی که آنها پیش از پیوستن به شما، دوست داشتند و آن دسته از ویژگی‌های سازمان که در هنگام پیوستن به شما از آن لذت برده‌اند، تمرکز کنید. پرسش‌های زیر می‌توانند برای اکتشاف خوب باشند:

زمانی که به گذشته و هنگامی که تصمیم گرفتید به شرکت بپیوندید فکر می‌کنید، چه چیزی بیشتر از همه شما را به خود جذب کرده است؟
درباره‌ی زمانی بگویید که به کارتان بسیار علاقه‌مند بودید.
به‌نظر شما مهم‌ترین عامل موفقیت سازمان چیست؟
درباره‌ی زمانی بگویید که نسبت به شرکت احساس افتخار می‌کردید.

رویکردی دیگر برای حل این مسئله می‌تواند این باشد که به رویکرد‌های مختلفی که هنگام استخدام افراد به کار گرفته‌اید، نگاه کنید و آنهایی را که بیشترین استخدام‌های خوب را به همراه داشته‌اند، مشخص کنید. هنگامی که به اندازه‌ی کافی اطلاعات جدید جمع‌آوری کردید، باید داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنید و عواملی را که بیشترین سهم را در موفقیت‌های گذشته‌ی تیم یا سازمان داشته‌اند، مشخص کنید. چه چیزی از همه مطلوب‌تر است؟‌ برای افراد چه چیزی از همه انگیزه‌‌بخش‌تر یا دوست داشتنی‌تر است؟‌ چه چیزی بیشترین افتخار را القا می‌کند؟ و چیز‌هایی از این قبیل.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *