دستاورد

خصوصیات: افراد باور دارند که ارزش شما را دستاوردهایتان تعیین می‌کند. در این فرهنگ‌ها، عملکرد ارزش دارد، فرقی نمی‌کند شما چه کسی باشید و چه جایگاهی داشته باشید.

استراتژی‌ها:

از عملکرد خوب افراد به‌نحو شایسته‌ای قدردانی کنید؛
از القاب تنها زمانی استفاده کنید که بجا و مناسب باشند؛
الگوی خوبی باشید.

موقعیت اجتماعی

خصوصیات: افراد باور دارند که ارزش شما را جایگاه اجتماعی شما تعیین می‌کند. قدرت، لقب و موقعیت در این فرهنگ‌ها اهمیت دارند و معرف رفتار هستند.

استراتژی‌ها:

از القاب استفاده کنید، به‌ویژه زمانی که این القاب روشن‌کننده‌ی موقعیت افراد در یک سازمان هستند؛
به صاحبان قدرت ادای احترام کنید، به‌ویژه هنگامی که تصمیمات را به چالش‌ می‌کشید؛
باعث سرافکندگی صاحبان قدرت نشوید؛
اجازه ندهید قدرت شما جلوی عملکرد خوب شما را در نقشی که دارید، بگیرد.

نمونه‌های بارز فرهنگ‌های دستاورد-محور آمریکا، کانادا، استرالیا، کشورهای اسکاندیناوی و نمونه‌های بارز فرهنگ‌های موقعیت-محور فرانسه، ایتالیا، ژاپن و عربستان سعودی هستند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *