معرفی کتاب :

فرهنگ سازمانی ( مفاهیم ، الگو ها ، ابزارها )نوشته امید مهدیه.

در این کتاب، او تعریف ارتباطات، جهت، شبکه‌های رسمی و غیر‌رسمی ارتباطات، موانع ارتباطات و انواع دیدگاه شامل دیدگاه سنتی، تفسیری و انتقادی و فرآیند ارتباطات با توجه به دیدگاه محققان مختلف را به رشته تحریر در‌آورده است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم که در مدل تعاملی ارتباطات که مدلی دوسویه است، پس از ارسال پیام توسط منبع و دریافت آن توسط گیرنده، دریافت‌کننده بازخورد را نیز به رمز تبدیل کرده و آن را مجددا به منبع باز می‌گرداند.
سپس منبع، پیام بازخورد را رمزگشایی کرده مجددا براساس آن یک پیام جدید را به رمز تبدیل می‌کند که با بازخورد سازگار است (سازگاری).
فرآیند ارتباطات و الگوهای مختلف آن در این کتاب با مدل‌سازی به تصویر کشیده شده و از این رو به درک بهتر مخاطب کمک می‌کند. در انتهای کتاب دو پیوست موجود است که شامل پرسشنامه ارتباطات سازمانی مهدیه مشتمل بر 24 سوال در شش شاخص ارتباطی و پرسش‌نامه رضایت از ارتباطات داونز و هازن به همراه نحوه امتیاز‌دهی موجود است.

منبع : https://yektabook.com/product/1612/

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *