زهره اخیرا شنیده است که یکی از مشتریان قدیمیش، محمد، در آستانه‌ی بازنشسته شدن قرار دارد. او از شنیدن این خبر تعجب کرده، چون شرکتی که محمد مدیریت آن را بر عهده دارد، در حال ارائه‌ی خلاقیت تازه‌ای در کسب‌و‌کار است و زهره تصور می‌کرده که حتما این محمد بوده که می‌بایست شرکت را در این موقعیت هیجان‌انگیز هدایت کند.

متأسفانه، زهره این اطلاعات را با یکی دیگر از مشتریانش که از قضا قرار بود در شرکت محمد سرمایه‌گذاری کند، در میان می‌گذارد و او هم از سرمایه‌گذاری منصرف می‌شود و در نتیجه شرکت محمد ضرر زیادی متحمل می‌شود.

این مثال نشان می‌دهد که چطور بر ملا کردن اسرار محرمانه‌ی کاری می‌تواند هم برای سازمانی که در آن کار می‌کنید و هم برای خود شما دردسرساز شود. به همین دلیل شناخت تعهدات اخلاقی‌‌ای که در مقابل اسرار محرمانه‌ی شرکت دارید، از اهمیت بالایی برخوردار است.

اما در اصل چه اطلاعاتی محرمانه به حساب می‌آیند؟ و چطور می‌توانید مطمئن باشید که آنها را فاش نمی‌کنید؟ در این مقاله به این سؤالات و سؤالات دیگری که ممکن است در این رابطه به ذهن‌تان خطور کنند، پاسخ می‌دهیم.

chetor.com=منبع

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *