اطلاعات محرمانه به اطلاعاتی گفته میشود که فقط تعداد مشخصی از افراد میتوانند به آن دسترسی داشته باشند. در طول مدت زمان کاریتان، ممکن است با موارد زیادی از این نوع اطلاعات برخورد کنید. ممکن است اطلاعات حساسی در مورد سازمانتان داشته باشید. اطلاعاتی مانند برنامههای آینده، درآمد یا «اسرار تجاری»ای که به مزیت رقابتی سازمان در بازار کار مرتبط هستند. ممکن است چنین اطلاعاتی دربارهی مشتریانتان نیز داشته باشید.
علاوه بر اینها، احتمالا، اطلاعات محرمانه و شخصی مشتریانتان مانند شمارهی کارت اعتباری، جزئیات حساب بانکی یا اطلاعات پزشکی آنها را نیز در اختیار دارید.
همچنین اطلاعات مربوط به کارمندانتان مانند جزئیات حقوق، گزارش عملکردها، اطلاعات پزشکی و موارد دیگری که در بالا ذکر شد، نیز از این دست هستند.
در خیلی از روابط تجاری، توافقنامههایی وجود دارند که در آنها به وضوح ذکر شده چه اطلاعاتی محرمانه و چه اطلاعاتی غیرمحرمانه هستند. این بخش معمولا در قراردادهای استخدامی نیز وجود دارد. اگر شک دارید چه نوع اطلاعاتی در سازمانتان محرمانه هستند حتما قراردادهای موجود را با دقت بخوانید.
در حالت کلی، اگر چیزی در قرارداد پیدا نکردید و در مورد اطلاعات خاصی تردید دارید، آن را محرمانه در نظر بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید