اگر فردی خواهان شناخت بیشتر از شماست، می‌تواند با افشای اطلاعاتی از ناحیه‌ی پنهانش بده‌بستان کند. فرض کنید که به یکی از هم‌تیمی‌هایتان درمورد علاقه‌تان به تحصیل در رشته‌ی MBA می‌گویید. درمقابل او از این می‌گوید که دانشجوی این رشته است و درباره‌ی درس و دانشگاهش صحبت می‌کند، اکنون شما می‌توانید درباره‌ی اهداف حرفه‌ای‌تان و اینکه چطور با مدرک MBA به این اهداف می‌رسید، صحبت کنید.

با تقویت اعتماد و احترام‌به‌خود، دعوت از دیگران برای نقد ناحیه‌ی کور آسان‌تر می‌شود. بی‌شک مهارت گوش دادن همدلانه و پویا در این روند سودمند است.

نکته ۳:
پنجره‌ی جوهری معمولا همراه با فهرستی از ویژگی‌ها مانند «مهربان»، «باهوش» یا «آرمان‌گرا» به کار می‌رود. در برسی گروهیِ هر یک از اعضای تیم می‌توان از این فهرست استفاده کرد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *