یک چارت سازمانی به سادگی ساختار سازمان را به نمایش می‌گذارد. مفهوم چارت سازمانی به اواسط قرن ۱۹ میلادی باز می‌گردد. در نیمه‌ی اول قرن ۲۰ مهندسان به شکلی گسترده از این چارت‌ها استفاده می‌کردند و بخش‌های دیگر کسب‌وکار به تدریج از آنها پیروی کردند. واژه‌ی چارت سازمانی، برای اولین بار در دهه‌ی ۶۰ میلادی استفاده شد.

یک چارت سازمانی می‌‌تواند نمایان‌گر کل سازمان یا بخشی از آن باشد. شما می‌توانید از آن برای نشان دادن عوامل فیزیکی مختلف شرکت مانند دفتر‌های محلی و همین‌طور بخش‌ها و دپارتمان‌هایی که با یکدیگر در ارتباط هستند، استفاده کنید. همچنین می‌توانید از چارت سازمانی برای نشان دادن سلسله مراتب و روابط درون سازمان از جمله ارشدبودن نقش‌های مختلف و نحوه‌ی ارتباط آنها استفاده کنید.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *