به نظر شما یک رابطه‌ی خوب چیست و چگونه به وجود می‌آید؟

یک رابطه‌ی خوب، سالم و موفق از چند ویژگی حاصل می‌شود:

  • اعتماد: اساس هر رابطه‌ی خوبی اعتماد است. وقتی به تیم و همکاران‌تان اعتماد می‌کنید، به پیوند مستحکمی با آنان شکل می‌دهید که در کار و تعامل موثرتر، یاریگرتان خواهد بود. اگر به کسانی که با آنها در یک جا کار می‌کنید اعتماد داشته باشید، دیگر نیازی نیست تا مدام حواس‌تان به اینکه فلانی چه گفت و آن یکی چه مشکلی با شما دارد، باشد. می‌توانید در مورد کارها و افکارتان با آنها روراست باشید.
  • احترام دوجانبه: با احترام گذاشتن به همکاران‌تان، برای حرف‌ها و ایده‌های آنها ارزش قائل می‌شوید و در مقابل، آنها هم همین کار را می کنند. وقتی با هم کار کنید، می‌توانید راه‌حل‌هایی بیابید که دستاوردی از دانش، خلاقیت و بینش جمعی‌تان باشند.
  • ذهن آگاهی: یعنی مسئولیت گفتار و رفتارتان را بر عهده بگیرید. کسانی که ذهن آگاهی بالایی دارند حواس‌شان هست که چه می‌گویند و در نتیجه اجازه نمی‌دهند احساسات منفی خودشان بر آدم‌های اطراف‌شان هم تاثیر بگذارد.
  • استقبال از تنوع: کسانی که روابط خوبی دارند نه تنها تنوع و تفاوت در افراد و عقایدشان را می‌پذیرند، بلکه از آن استقبال هم می‌کنند. برای مثال اگر نظرات دوستان و همکاران‌تان متفاوت از نظر شما باشد، بهتر است زمانی را به تامل در باب ایده‌های آنان اختصاص داده و بینش‌های آنان را نیز در تصمیم‌گیری‌هایتان مد نظر قرار دهید.
  • آزادی و راحتی در برقراری ارتباط با دیگران: ما تمام روز با دیگران در ارتباطیم؛ چه با ایمیل و پیام‌های شبکه‌های اجتماعی و اس‌ام‌اس باشد و چه ملاقات‌های رودررو. هرچقدر تعامل‌تان با اطرافیان‌تان بهتر بوده و تاثیرگذارتر باشد، روابط‌تان هم غنی‌تر خواهند شد. اگر هر دو طرف بتوانند در گفتگو با هم راحت باشند و بدون سانسور و ترس حرف‌شان را بزنند، راه را برای ایجاد یک رابطه‌ی دوستانه باز کرده ‌اند؛ چرا که هر رابطه‌ی خوبی به تعامل راحت، آزاد و صادقانه وابسته است.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *