درست است که باید سعی کنیم روابط خوب و نتیجه‌بخش را با همه افراد داشته باشیم ، اما بعضی افراد هستند که ارتباط با آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای مثال، روابط خوب با افراد ذی‌نفع کلیدی در شرکت‌تان برای شما منافع زیادی به همراه خواهد داشت. این‌ها همان کسانی هستند که در شکست و پیروزی شما نقش تاثیرگذاری دارند. یک پیوند دوستانه با این افراد، به ادامه‌ی شغل و پروژه‌هایتان کمک زیادی می‌کند.

برای اینکه این افراد تاثیرگذار را بشناسید، می‌توانید از تحلیل ذی‌نفعان استفاده کنید. به این ترتیب که ابتدا به کمک روش طوفان فکری، لیستی از همه‌ی کسانی تهیه کنید که بر کار شما تاثیر می‌گذارند، از آن تاثیر می‌پذیرند یا به نتایج کارتان علاقه‌مندند. در مرحله بعدی، این افراد را به ترتیب اهمیت مرتب کنید. برای راحتی در این کار، می‌توانید نموداری رسم کنید که یک محور آن نشانگر میزان علاقه و توجه‌ی فرد به کار شما و محور دیگر آن نمایانگر میزان نفوذ و تاثیر فرد بر کارتان باشد. با مشخص کردن درجه‌ی اهمیت افراد به کمک این نمودار، سرانجام به لیستی می‌رسید که کلیدی‌ترین افراد ذی‌نفع را در خود گنجانده است. وقتی فهمیدید کلیدی‌ترین افراد چه کسانی هستند، وقت آن است که اطلاعات‌تان درباره آنها را بیشتر کرده و بخشی از زمان‌تان را به ارتباط با آنان اختصاص دهید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *