دیل و کندی، با بررسی این عناصر فرهنگی در سازمانهای مختلف، چهار نوع فرهنگِ متمایز را شناسایی کردند. علاوه بر این، دو عامل بازار را هم شناسایی کردند که به تصورشان بر الگوها و روال فرهنگی، اثر میگذارند. این دو عامل بازار از این قرارند:
میزان ریسک توأم با فعالیتهای مهم یک شرکت؛
سرعت درک موفقیتآمیز بودن یا نبودن فعالیتها و استراتژیهای شرکت.
به عقیدهی دیل و کندی، ریسکِ توأم با یک تصمیمگیری ضعیف و زمانی که صرفِ فهمیدن درست یا غط بودنِ آن تصمیم میشود با چگونگی شکلگیری عناصر فرهنگی و نفوذ آنها بر کارمندان یک سازمان، رابطه دارد.
دیدگاهتان را بنویسید