امروزه مدیران منابع‌انسانی کاری به کار اهداف شغلی درخواست‌دهندگان ندارند، بلکه همه‌ی تلاش‌شان فقط این است که بهترین‌ها را استخدام کنند، یعنی شخصی که بیشترین مطابقت را با معیارهای‌ مدنظرشان داشته باشد. بنابراین از به‌کار بردن جملاتی که هدف‌تان را توضیح می‌دهند جدا خودداری کرده و در عوض، رزومه‌ی‌تان را با خلاصه‌ای کوتاه از سوابق حرفه‌ای خود شروع کنید. بنویسید که چند سال سابقه‌ی کار دارید، کدام عناوین شغلی را تجربه کرده و به کدام دست‌آوردها رسیده‌اید. مثلا اگر نویسنده‌ی وبلاگ هستید، بنویسید که برای کدام وبلاگ‌ها تولید محتوا کرده و چقدر سودآور بوده‌اید.

به عبارت دیگر، دستاوردهای‌تان را پررنگ کنید تا کارفرما بداند که کارتان را بلد هستید و با چند و چون شغلی که درخواست داده‌اید، ناآشنا نیستید. دیگر اینکه برای تیتر قسمتِ خلاصه‌ی سوابق کاری از عبارتی استفاده کنید که حوزه‌ی تخصصی‌تان را مشخص‌تر جلوه دهد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *