انتخاب لحظه‌ی مناسب برای مطرح کردن موضوع با رئیس‌تان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. انتظار نداشته باشید که با فهرستی از مشکلات وارد اتاق رئیس بشوید و مورد استقبال قرار بگیرید، یا اینکه موضوع را در جلسه‌ی تیمی مطرح کنید و رئیس از شما تشکر کند. بهترین زمان برای صحبت کردن در مورد مسائل دشوار زمانی است که خود رئیس‌تان آن را انتخاب کند.

با این حال، اگر با مشکلی فوری و حیاتی روبه‌رو شدید صبر نکنید، ممکن است چاره‌ای به جز مطرح کردن موضوع در ملاء عام نداشته باشید. اما به یاد داشته باشید که در هر حال این رئیس‌تان است که تصمیم می‌گیرد موضوع مورد بررسی قرار بگیرد یا نه.

۴. با احترام و تواضع برخورد کنید

هر وقت امکان داشت، با رئیس‌تان خصوصی صحبت کنید تا نیازی نباشد موضوع را در ملاء عام مطرح کرده و رئیس‌تان را در مقابل دیگران خجالت‌زده کنید. اگر موضوع فوری است و نمی‌توانید منتظر ملاقات خصوصی شوید، موضوع را با احترام و به گونه‌ای پیش بکشید که موقعیت و اقتدار ریاست او را زیر سؤال نبرد. اگر او روی شما را زمین انداخت، چیزی نگویید و سپس دوباره موضوع را پشت درهای بسته پیش بکشید.

ابتدا مؤدبانه اجازه بگیرید که درباره‌ی موضوع مهمی بحث کنید. این به رئیس‌تان فرصت می‌دهد خودش را آماده کرده و از شما بخواهد بحث را ادامه دهید. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، مؤدبانه ادامه دهید. رفتار بالغانه، همدلی و تواضع موقعیت را آسان‌تر می‌کند، تعصب و کوته‌فکری و رفتاری که باعث شود عاقل‌تر از رئیس‌تان به نظر برسید، باعث می‌شود مثل بادکنکی که بادش خالی می‌شود به زمین بیفتید.

فراموش نکنید حتی اگر اشتباه رئیس‌تان شخصا بر شما تأثیر بگذارد، حرفه‌ای عمل کرده و بر کار خود تمرکز کنید. اصلا نباید این‌طور به نظر برسد که اهداف شخصی‌تان را به اهداف شرکت ترجیح می‌دهید. به همین دلیل بهتر است بر اهداف شرکت و تیم‌تان متمرکز شوید.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *