تعریف نتیجه‌ی نهایی یک معامله، هریک از شرکا را قادر می‌سازد تا عملی‌بودن و تناسب استراتژی جوینت ونچر را ارزیابی کند. از جوینت ونچرها می‌توان برای رسیدن به همان طیف وسیع از اهداف عینی استفاده کرد که از ادغام‌ها و واگذاری‌ها می‌توان بهره‌ گرفت؛ به عبارت بهتر، کاربرد جوینت ونچرها از ارائه‌ی راهکاری برای کاهش دارایی‌های غیرضروری تا محرکه‌ای برای ایجاد نوآوری در محصول، متغیر و گسترده است.

محرک‌های رایج برای ایجاد جوینت ونچرها عبارت‌اند از:

دسترسی به منابع بیشتر و متنوع شامل:
منابع مالی و اعتباری؛
مالکیت فکری؛
توانمندی‌های جدید؛
دسترسی به بازارهای گوناگون مثل:
ارتباط خوب مشتری با بازارهای خارجی؛
مجوز قانونی برای کار؛
کاهش ریسک
حفظ فاصله‌ بین جوینت ونچر و شرکت‌های والد؛
محدودیت سرمایه‌گذاری.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *