مشاور مالی با شما صحبت می‌کند تا درمورد دارایی‌ها، بدهی‌ها، درآمد و هزینه‌هایتان به نتایج روشنی برسد. علاوه‌بر‌این، در پرسش‌نامه، منابع درآمد آتی و مستمری‌هایی که بعدها خواهید گرفت و سرمایه‌گذاری‌های طولانی‌مدت مشخص شده است. همه‌ی سرمایه‌گذاری‌ها، مستمری‌ها، هدایا و منابع درآمد فعلی و مورد انتظار در این پرسش‌نامه فهرست شده و برای آنها در آینده برنامه‌ریزی می‌شود.

مؤلفه‌ی مرتبط با سرمایه‌گذاری در این پرسش‌نامه بیشتر بر موضوعات ذهنی تمرکز دارد؛ مثلا میزان ریسک‌پذیری یا تحمل ریسک و ظرفیت ریسک. اطلاع کلی درمورد ظرفیت و تحمل ریسک، به مشاور کمک می‌کند که زمان مناسبی را برای تخصیص دارایی‌ها تعیین کند. همچنین، ازطریق پرسش‌نامه‌ها به مشاور خود این امکان را می‌دهید که ترجیحات شما در سرمایه‌گذاری را بشناسد.

در ارزیابی اولیه، موضوعات دیگری نیز گنجانده شده است؛ ازجمله اطلاعات لازم درمورد سایر موضوعات مدیریت مالی مثلا مسائل مرتبط با بیمه یا وضعیت مالیاتی. مشاور مالی باید درمورد طرح‌های املاک که درحال‌حاضر برای خودتان درنظر دارید، اطلاعات کافی داشته باشد. همچنین باید با سایر اعضای تیم تصمیم‌گیری مثلا حسابداران و وکلای شما نیز در ارتباط باشد. زمانی که شما و مشاور مالی، به کمک هم از وضعیت فعلی مالی و جایگاه خود و برنامه‌های آینده آگاهی کامل پیدا کنید، آماده خواهید بود که همکاری خود را شروع کنید و به اهداف مالی خود برسید.

مشاور مالی، همه‌ی این اطلاعات اولیه را بررسی و در قالبی طرح جامع ارائه می‌کند.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *