بازار مکانی پرسروصدا و مملو از حواشی مختلف است. اگر خود را درگیر شایعات و حواشی آن کنید، آرامش خود را از دست خواهید داد و احتمال اینکه بر پایه‌ی مشتی شایعات زودگذر سرمایه‌گذاری کنید افزایش خواهد یافت، پس سعی کنید که سرتان در کسب‌وکار و زندگی خودتان باشد چرا که درغیراین‌صورت در طولانی‌مدت ضرر خواهید کرد.

اگر اهل تماشای فوتبال باشید حتما متوجه شده‌اید که در ضربات پنالتی، دروازه‌بان‌ها باید جهتی را برای گرفتن توپ انتخاب کنند. این شیرجه‌ی اندک زمانی قبل از شوت توپ از جانب بازیکن حریف صورت می‌گیرد. کاملا شهودی و مبتنی بر احساسات! تمامی محاسبات منطقی و عقلانی نشان می‌دهند که دروازه‌بان باید ثابت بایستد، اما اگر دروازه‌بان ثابت باشد و گلی به ثمر برسد، او باید به همه بابت این بی‌تحرکی جواب پس دهد.

بازار بورس هم دقیقا به همین صورت است. همه سعی می‌کنند تا فعال به نظر برسند و اینگونه وانمود کنند که در روند امور تأثیرگذار هستند. بدین ترتیب شما در دنیایی از ایده‌های لحظه‌ای و بی‌اهمیت غرق می‌شوید و تنها به این دلیل که دیگران فکر می‌کنند این روند درستی است، انرژی خود را به هدر می‌دهید. پس شجاع باشید و خود را از این فضا دور نگه دارید، اینگونه شانس سرمایه‌گذاری مثبت برای شما دوچندان خواهد شد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *