ما چندین بار این تجربه بد را داشته‌ایم. ما ۳ مدیر فروش را از یک شرکت معروف استخدام کردیم. رزومه‌ٔ آنها پر از دستاوردها و موفقیت‌های متنوع بود. آنها تقاضای ۳۰ درصد افزایش قرارداد داشتند که ما با آن موافقت کردیم. ما ماه اول را صرف آموزش آنها کردیم و امید داشتیم که فروش‌مان با آغاز به کار آنها حداقل ۲ برابر شود.

ماه بعد هیچ اتفاقی نیفتاد و هیچ فروشی انجام ندادند. احساس کردیم که باید وقت بیشتری به آنها بدهیم. در نتیجه یک ماه دیگر صبر کردیم. آنها به‌سختی ۱۰ درصد از هدف فروش‌شان را برآورده کرند و همین اتفاق تا ماه چهارم هم رخ داد. در نهایت، تصمیم گرفتیم با آنها قطع همکاری کنیم.

می‌دانید دقیقا چه اتفاقی افتاد؟ ما ۴ ماه را فقط صرف آموزش و پرداخت حقوق کردیم. این به جریان نقدی ما آسیب بدی وارد آورد.

بعدها ما فرایند استخدام بهتری را در پیش گرفتیم، اما هزینه‌ٔ استخدام بد واقعا جریان نقدی را تحت‌تأثیر قرار داد.

۱۰. هزینه‌های پنهان متفرقه

بعضی از هزینه‌ها در ابتدا آنچنان چشمگیر نیستند، اما معمولا طی چند سال جمع می‌شوند و وقتی که کاملا به چشم بیایند، می‌توانند کل شرکت را تحت شعاع خودشان قرار دهند.

این هزینه‌ها می‌توانند هزینه‌ٔ پوشش بیمه، کارت اعتباری، سستی کارکنان، مجوزها و لیسانس‌ها، مزایای بالای کارکنان، هزینه‌های قانونی و تجاری و… باشد.

این هزینه‌های اضافی از قبل پیش‌بینی نمی‌شوند، اما ممکن است ناشی از ناآگاهی و شناخت صاحبان یا مدیران از کسب‌و‌کار و شرکت‌شان باشد.

سخن آخر

هزینه مانند آب است و می‌تواند از کوچک‌ترین حفره‌ها نفوذ کند. عوامل ذکرشده هر کدام باعث تحمیل هزینه و خروج جریان نقدی می‌شوند. داشتن برنامه‌ٔ مالی مناسب که تمامی انواع هزینه‌ها را برآورد یا تأمین کند، برای شرکت شما سودمند خواهد بود. این برنامه به شما کمک خواهد کرد تا برای هر شرایطی آمادگی داشته باشید و در دام حیف و میل شدن سرمایه عملیاتی نیفتید.

بعضی از هزینه‌ها با توجه به طبیعت‌شان، آنی هستند. موارد بالا به این موضوع اشاره کردند که چگونه برخی از هزینه‌های پنهان می‌توانند شرایط نگران‌کننده‌ای برای صاحبان کسب‌و‌کار ایجاد کنند؛ درحالی‌که با داشتن تدابیر مالی مناسب می‌توان از وقوع این شرایط جلوگیری کرد.

برگرفته از سایت : چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *