ارز دیجیتال با ترکیب شیوه‌های پرداخت، پروتکل‌هایی برای ارتباط رایانه‌ها با هم و نیز عملکردی مشابه سایر ارزها توانسته در چند سال اخیر به رشد قابل توجهی دست یابد. «کتاب ارزهای دیجیتال: بیت کوین، نوآوری، ابزارهای مالی و کلان‌داده» (Handbook of Digital Currency: Bitcoin, Innovation, Financial Instruments, and Big Data) به خواننده کمک می‌کند تا به اطلاعات خوبی در این زمینه دست یابد. نویسنده این کتاب دیدگاهی جهانی را در نگارش این کتاب در پیش گرفته و به بررسی ابعاد مختلف ارز دیجیتال از جمله تاریخچه بیت کوین و ارز دیجیتال، مسایل فنی، فناوری اطلاعات، امور مالی، امور حقوقی، مالیات و محیط‌های قانون‌گذاری پرداخته است. برای همه کسانی که در حوزه‌هایی دیگر تخصص دارند و آشنایی چندانی با مفهوم ارز دیجیتال ندارند، این کتاب ارزهای دیجیتال می‌تواند نقطه آغازین خوبی باشد.

مهم‌ترین عناوین کتاب ارز دیجیتال

  • این کتاب درباره راهبردها و راهکارهای مرتبط با ارزهای دیجیتال، کاربردهای آنها و نیز مقررات مرتبط توضیح می‌دهد.
  • سناریوهای مختلفی که به آینده این حوزه مرتبط هستند را مورد بررسی قرار می‌دهد.
  • برای قانون‌گذاران، کارشناسان واحدهای جلوگیری از جرم، مقامات ادارات مالیات، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران خرد، کسب‌وکارهای مرتبط با پرداخت‌های خرد، کارشناسان حوزه رمزگذاری اطلاعات، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، سازندگان سخت‌افزار، مدیران موسسات مالی و اعتباری و دانشگاهیان سودمند است.
  • در سال ۲۰۱۵ موفق به دریافت جایزه «منبع ارزشمند مرجع کسب‌وکار» (Outstanding Business Reference Source) شد.

این کتاب توسط دیوید لو کو چون (David LEE Kuo Chuen) در ۱۳ می ۲۰۱۵ توسط نشر آکادمیک پرس منتشر شد و به قیمت ۱۰۵ دلار به فروش می‌رسد. این کتاب ۶۱۲ صفحه‌ای ۲۸ فصل دارد.

منبع : https://arznegar.com/handbook-of-digital-currency/

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *